آرزویی که توسط دانش‌بنیان‌ها محقق شد؛ ۱۰۰ متر در ۱۲ ثانیه؛ دویدن معلولان با پنجه‌های کربنی ایرانی

**با پنجه‌های کربنی ایرانی دیگر دویدن معلولان آرزو نیست

مقاره عابد مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید پنجه‌های کربنی فعالیت می‌کند گفت: رسالت شرکت ما این بود که بتوانیم زندگی افراد معلول و جانباز را به لحاظ محدودیت‌های حرکتی که دارند کاهش دهیم، به طوری که بتوانند به جامعه برگردند و فعالیت‌های روزمره و ورزشی خود را انجام دهند.

این پنجه‌ها با توجه به انعطافی که دارند عملکردی بسیار نزدیک به مچ پا دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای افراد قطع پا باشند.

وی با اشاره به کاربرد و بازار هدف این محصول فناورانه توضیح داد: این پنجه‌ها برای افراد قطع پا استفاده می‌شود و جایگزین مچ پا است. تفاوت و مزیت اصلی این محصول نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر این است که این پنجه‌ها با توجه به انعطافی که دارند عملکردی بسیار نزدیک به مچ پا دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای افراد قطع پا باشند.

**ایران، چهارمین کشور تولیدکننده پنجه‌های ورزشی

این فعال فناور با اشاره به پیشگامی متخصصان ایرانی در دستیابی به دانش فنی تولید پنجه‌های کربنی به عنوان چهارمین کشوردنیا توضیح داد: همه ما وقتی بچه بودیم آرزو داشتیم که خلبان شویم، وقتی کسی قطع پا می‌شود یکی از آرزو‌های دست نیافتنی اش دویدن است. به همین دلیل ما بر روی پنجه‌های ورزشی متمرکز شدیم و به عنوان چهارمین کشور در دنیا موفق شدیم که این پنجه‌های ورزشی را با قیمتی و کیفیتی بسیار مناسب در داخل کشور تولید کنیم.

 

 

مقاره عابد در ادامه افزود: پنجه‌های ورزشی یکی از خاص‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات ما هستند. خوشبختانه در حال حاضردر کشور ما افرادی هستند که هر دو پای خود را از دست داده اند و حالا با این پنجه‌های کربنی ۱۰۰ متر را تنها در ۱۲ ثانیه می‌دوند. حالا دیگر کودکانی که به دلیل مشکلات مادر زادی پای خود را از دست داده‌اند با استفاده ازاین محصول می‌توانند بدوند و فعالیت‌های ورزشی خود را داشته باشند. 

**معلولان قطع پا را بیمه کنید

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیمه نبودن افراد قطع پا را یکی از چالش‌های پیشروی خود در توسعه و بهبود پنجه‌های کربنی دانست و توضیح داد: پنجه‌های کربنی ما این امکان را دارند که پیشرفته‌تر شوند، اما متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما نداشتن بیمه افراد قطع پا است. با توجه به این که پنجه‌های کربنی یک محصول هایتک هستند و قسمتی از مواد اولیه آن از خارج کشور تامین می‌شود، قیمت محصولات ما با افزایش قیمت ارز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی درادامه افزود: ما در صورتی می‌توانیم این محصولات را بهبود دهیم و پیشرفته‌تر کنیم که توان خرید آن از طرف جامعه هدف ما وجود داشته باشد. از آنجایی که این افراد بیمه نیستند نمی‌توانند محصولات ما را به راحتی تهیه کنند.

مقاره عابد درخصوص محصولات فناورانه این شرکت دانش بنیان گفت: از طرفی افراد قطع پا به قطعات و تجهیزات دیگری نیز نیاز دارد که درحال تحقیق و توسعه روی این تجهیزات هستیم.

**رفع نیازکشور با یک پنجم قیمت نمونه وارداتی

این فعال فناور یکی از مهمترین مزیت‌های پنجه‌های کربنی ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی را قیمت این محصول عنوان کرد و گفت:درحال حاضر نمونه خارجی پنجه‌های کربنی ۱۵۰۰ دلار است. درحالی که ما توانسته این محصول را با قیمت حدود یک پنجم نمونه وارداتی و به قیمت ۱۸ میلیون تومان به بازار عرضه کنیم که با توجه به شرایط ارزی کشور تفاوت بسیار معنا داری است.


۱۴۰۲/۰۱/۲۴، ۱۱:۳۷:۴۱       4778

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter
همکاران ما
اعضای ما
کمک های مردمی

تقویم و تاریخ

شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029

آمار بازدیدها

بازدید امروز80
بازدید دیروز221
بازدید هفته8
بازدید ماه0
بازدید کل472,711
افراد آنلاین1